language arrow_drop_down
DK SE EN

Kompan

Den interaktive lekeplassen

Fremtidens lekeplass

Oppdrag: M2M-løsning.

Kompan-selskapet har utviklet og solgt lekeplasser over hele verden i 40 år. Etter flere år med intensivt og innovativt samarbeid med Prevas, har Kompan funnet formelen for fremtidens lekeplass. Den har fått navnet Icon.

– Vårt mål var å skape et produkt som taler til de unge ut fra deres egne forutsetninger. Her spiller den interaktive dimensjonen en enormt stor rolle. Se bare på veksten i dataspill, sosiale medier og andre digitale "lekerom" for barn og unge. Gjennom bruk av nye teknologier har det vært en ambisjon å skape en moderne møteplass hvor ungdommene kan oppholde seg, og der de kan utvikle sin fysiske aktivitet så vel som sin sosiale interaksjon, sier Niels Julskjær, innovasjonsansvarlig hos Kompan.

Lekeplassens teknologiske plattform er tilrettelagt for integrering med både mobiltelefoner og internett. Teknologiplattformen ble utviklet i samarbeid med blant andre Prevas, som bidro med kompetanse, rådgivning og praktisk implementering av elektronikken i de nye produktene.

Den store utfordringen var å utvikle løsninger som ikke var for komplekse, og som man kunne operere uten at det krevde en høyere IT-eksamen. I tillegg var det åpenbart svært viktig å ta hensyn til vær, vind og sollys, siden Prevas´ innbygde teknologi i dette tilfellet skal brukes utendørs.

Hvis du ønsker mer informasjon om dette prosjektet eller hva Prevas kan gjøre for deg, kan du kontakte oss.

Kontakt os
Søren W. Mathiasen, e-mail

M2M, Kompan referansprojekt
M2M, Kompan referansprojekt
  • JABII

    JABII gjør kampsport morsomt og smertefritt

  • Force Technology

    Får avansert industriell skanning til å fungere

  • Pilloxa AB

    Smart støtte ved livslang medisinering

  • Brüel & Kjær Vibro

    Virksomhet basert på partnerskapet

Relaterte case